احتمال حیات و بازگشت برخی از زائران ایرانی که تاکنون نامشان در لیست جانباخته های منا بوده است، قوت گرفت.

به گزارش اشکنان آزاد، از آنجایی که روز گذشته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، عده ای از حجاج ممکن است جزء دستگیر شدگان و در زندان به سر ببرند، و یا در بیمارستان های عربستان بستری و ما از آنها بی اطلاع باشیم، موجی از امیدواری در برخی از خانواده هایی که تا کنون شاهد بازگشت اعضای خانواده خود از حج بیت الله الحرام نبوده اند و از آنها نیز بی اطلاعند ایجاد شده است.

http://ashkananazad.ir/wp-content/uploads/2015/10/300h.jpg

هاشمی در مصاحبه با تلویزیون نیز با بیان اینکه فوتی به کسی گفته می شود که جسدش در ایران و یا با رضایت بستگانش در مکه دفن شده باشد، بر این شائبه افزود و دلایل امیدواری در  این مورد را افزایش داد.

بنا به اعلام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ایران در این فاجعه تاکنون ۵۰۰ مفقودی داشته است! که با توجه به انتقال ۳۰۰ جسد جانباخته به کشور تا این لحظه، مجموع آمار مفقودین و جانباخته های ایرانی  به ۸۰۰ نفر  رسیده است!(منبع)

آمار جانباختگان لامردی تا این لحظه طبق اخبار منتشر شده ۶ نفر بوده که تا کنون فقط پیکر چهار تن از آنها وارد ایران شده است.

بنابراین، با وجود اخبار فوق و ضدونقیضی که روزانه در سایتها و خبرگزاری ها و همچنین در سطح شهر و کشور بین مردم منتشر می شود، امیدواری بابت احتمال بازگشت دونفر از زائران اشکنانی(مختار اکبری و مصطفی رحمانی) که تاکنون خبری از آنها نیست در بین مردم و خانواده های این افراد افزایش یافته است.

ضمن امیدواری و آرزوی بازگشت این دو زائر اشکنانی، امید می رود مسئولان مربوطه نیز جهت تعیین تکلیف آمار مفقودین این حادثه و حال نامساعد روحی خانواده های این عزیزان، با جدیتی مضاعف، پیگیر این موضاع باشند تا مردم و خانواده های زائران مفقود را از برزخی که حاصل شده است نجات دهند.